Alles 15 aastat tagasi olid internetiraadiod veel lapsekingades, ent siiski pesitsesid netimaailma pimedates nurgatagustes. Kuulajaid oli neil tavaliselt vähe. Parematel oli neid paari tuhande ringis, ent siis oli tegu rahvusvaheliste raadiojaamadega ja seal toimus midagi põnevat, näiteks tehti huvitavatel teemadel vestluseid.

Tänaseks pole netiraadiod mitte kuhugi kadunud. Nende populaarsus pole küll arvatavasti üheski riigis ületanud traditsiooniliste raadiojaamade kuulatavust, ent mõnel on siiski hakanud üsna hästi minema ja nad on saanud hakata reklaami müüma.

Netiraadiote edukuse saladus peitub selles, et nad on tavaliste jaamadega võrreldes veelgi kitsamalt spetsialiseerunud teatavale kontingendile. Näiteks võib leida netiraadioid, mis on suunatud lemmikloomadega kuulajatele või ainult tumeda roki austajatele. Selle tulemusel on vastava suuna esindajad suurema tõenäosusega nõus loovutama oma aega netiraadio kuulamisele. Inimesed tunnevad, et samal ajal kuulavad koos nendega veel sadu sarnase elustiili ja väljavaadetega fänne.

Loomulikult on mõjutanud edukust ka interneti kui tervikliku nähtuse võidukäik. Mida rohkem on inimesed internetis, seda enam kasvab netiraadiote kuulamine. Kusjuures mõned netiraadiod on kavalalt ära kasutanud mobiiltelefonide pealetungi. Nutiseadmetesse on ju võimalik alla laadida erinevaid äppe ja mõned firmad on otsustanud oma netiraadio äpi kujule talletada. See teeb kuulajale ligipääsu veelgi lihtsamaks, kuna aadressiribale trükkimise asemel piisab ainult ühe nupu vajutamisest.

Arvatavasti ei kao netiraadiod veel lähiajal kuhugi, ent neile on tekkinud siiski mõned olulised konkurendid. Üha enam võtab noorte aega ära YouTube’i vaatamine, kust pääsetakse ligi vlogidele, mis on paljudele üsnagi sõltuvust tekitavad. Need videoklipid annavad edasi ühe päeva jooksul toimunut või videokanali omaniku mõtteid mingil kindlal teemal.

Kaudsete konkurentide huka kuuluvad näiteks veebiportaalid, mis on pühendatud spordipanuste tegemisele. Taolistel lehtedel saavad kasutajad kätt proovida õnnemängudes ja potentsiaalselt võita oluline rahasumma. Üha enam leiab spordipanustajate hulgast inimesi, kes leiavad, et see on täisväärtuslik hobi ja ei erine sugugi muudest vaba aega sisustavatest tegevustest.

Kui rääkida konkurentidest, siis teine oluline konkurent on kindlasti muud sotsiaalmeediale keskenduvad netiportaalid. Seejuures käib konkurentsi idee aja pinnalt. Võimalikku netiraadio kuulamisele pühendatavat aega jääb lihtsalt tunduvalt vähemaks. Selle tulemusel hakkavad inimesed eelistama pigem Facebooki uudisteriba kerimist või Twitteri kasutamist säutsude lugemiseks. Targad netiraadiote omanikud on proovinud omavahel integreerida enim levinud sotsiaalmeediakanalite poolt pakutavaid lahendusi oma raadio populariseerimiseks ja kuulajaskonna pikaajalisemaks säilitamiseks.